Köpvillkor och returer

All vår kakel och klinker är 1:a sortering samt tillverkade och testade enligt gällande normer. Det är en trygghet för Dig som kund.

Rätt från början

Var noga med att mäta ordentligt och lämna in rätt mått, mängder eller ritning i butiken vid beställning. Kombinationen av att det är leveranstid och en begränsad returrätt gör att vi gärna värnar om att man är noggrann vid beställning.

Öppet köp

Du har 3 veckors returrätt från leveransdatum och öppet köp på lagervaror. En lagervara är en produkt vi har i lager och är inte beställd hem enkom för dig. Endast obrutna förpackningar. Öppet köp gäller inte specialbeställda varor kakel, klinker, marmor, inredningar och reavaror.

Returavgift: 20%. 
Kvitto måste upp visas vid retur

Köp & Betalning

Det är alltid mottagaren av godset som ska göra en besiktning av godset. Synlig skada skall reklameras samma dag, dold skada inom 7 arbetsdagar. Det skadad godset ska bibehållas i det skicka som det ankom med alla embalage. OBS! Dolda skador måste anmälas till transportör inom 7 arbetsdagar för att transportförsäkring ska gälla. Inga undantag godkännes.

Anmäl skadat gods här

Köp

Alla priser i butiken är inklusive moms. Kostnad för frakt tillkommer.

Här i webbshopen kan du välja att skapa ett konto eller handla utan konto. Fördelen med ett konto är att du kan gå tillbaka och titta på dina tidigare order, din leveransadress ligger sparad m.m. Observera att du inte kan använda kontot som du har i webbshopen i butiken.

Korbetalning

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället 

Faktura

Vid betalning mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i butik, detta innebär att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Samtliga material ägs av Hult Keramik tills dess fulla betalning är gjord. 

Avbetalning

Genom vårt samarbete med Wasa kredit kan du teckna ett konto kreditavtal och därmed kunna avbetala ditt köp. Kredittiden väljer du själv som passar dig bäst. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats, detta innebär att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer skickas hem till dig.

 

Order

När du slutfört din beställning får du en orderbekräftelse i butik eller via e-post, kontrollera alltid bekräftelsen så att den stämmer. Skulle det vara något fel eller om du inte får en orderbekräftelse kontakta oss.

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel samt felaktiga priser. Vid eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök polisanmälan.

Leverans vid köp via webbshopen

I dagsläget har vi endast avhämtning i butik. 

Hämta i butiken

Du kan hämta ut dina beställda varor direkt på Hult Keramik utan någon fraktkostnad under våra öppettider. Du får en avisering när godset finns att hämta via e-post eller sms till angivet mobilnummer.

Vid upphämtning i butiken måste du visa ditt kvitto. Påminnelser skickas ut via sms. Du har sedan 14 dagar på dig att hämta dina varor. Vid ej uthämtade varor tas en hanteringskostnad ut.

Returer

 

  • Endast obrutna hela och rena kartonger i original förpackning.
  • Returavgift 20% +Fraktkostnad + 250kr i hanteringskostnad.
  • Ange ursprungsordernummer vid bokning av retur.
  • OBS! Varor som levererats för mer än 3 veckor sedan kan ej returneras.
  • Beställningsvaror eller utgående artiklar tas ej i retur.

Återbetalning

Återbetalning sker inom 14 dagar, eller från det att Hult Keramik mottagit varan från dig och den är kontrollerad. Varan skall vara i originalförpackning väl förpackad, du står själv för alla returkostnader.

När returnerad vara är åter Hult Keramik återbetalas varans belopp. Dock tillkommer fraktkostnad samt returavgift för returen. Vid retur av del av order återbetalas inte leveranskostnad.

Har varan hanterats i större omfattning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess funktion eller egenskaper kommer Hult Keramik debitera dig som kund för värdeminskningen på produkten. Detta gäller även emballaget.

Återbetalningen görs med samma betalsätt som köpet gjordes. Ska återbetalningen ske via kort så ska samma kort användas som i webbshoppen.

Inga returpaket löses ut mot postförskott.

Byte

Byte av vara sker i vår butik, förutsatt att varan du vill byta till finns inne på lager. Är varan du vill byta till slut kan du istället göra en retur. Byten kan inte ske via vår webbshop.

Saknat gods

Kakel, klinker, marmor – kontrollera produkterna innan montering.

Keramiska plattor är naturmaterial. Färger och nyanser skiftar mellan olika tillverkningstillfällen. Levererade plattor kan därför avvika från förevisade prover eller bilder på internet vad avser färg, nyans och utseende i övrigt. Innan montering ska en noggrann mottagningskontroll genomföras för att säkerställa att rätt varor och mängd är levererade samt upptäcka eventuella skador eller nyansskillnader. Reklamation av estetiska (utseende) skäl efter montering godkänns ej. Boka inte hantverkare förrän ni har kontrollerat att rätt artiklar har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen.

För dig som inte kontrollerar materialet själv innan montering utan anlitar en extern part till det t ex en hantverkare, var noga med att den person som kontrollerar materialet är väl insatt i vad som är beställt och överenskommet och kan reklamera ev. fel innan montering.

Anmäl saknat gods här. 

Reklamation

 

Efter du har handlat kakel, klinker & marmor

För din skull ska du innan montering kontrollera materialet avseende att du fått rätt vara, korrekt mängd samt upptäcka eventuella synliga skador. Eventuella avvikelser anmäler du till oss innan montering. Reklamation av liknande karaktär efter montering godkänns EJ. Märk väl att keramiska plattor är naturmaterial och nyanser skiftar mellan olika tillverkningstillfällen.

Hult Keramik ersätter ej kostnader för fel motering, eventuella demonteringar, följskador, transport, frakt mm.

Våra garantier gäller ej hellre för fel som orsakats av köparen eller av denna anlitade person.

Vid konstaterat fel ersätts produkten.

Fyll i formuläret nedan med följande information i meddelanderutan:

  • Faktura eller ordernummer
  • Organisationsnummer (för företag)
  • Beskrivning av ditt ärende

Kopia på faktura måste bifogas samt bilder.

badrumskakel

Kontakta oss

Vad gäller ditt ärende?

11 + 6 =